lunes, 22 de mayo de 2017

MATTER PROJECT

In this unit you have to make another project. These are the ideas:

1.- Atoms, molecules and properties of matter.
Properties: hardness, elasticity
Resultado de imagen de atoms and molecules primaryResultado de imagen de matter properties
2.- Mixtures : Definitions and examples with pictures.
Mixtures and Solutions anchor chart:                 Mixture/Solution anchor chart:
3.- Conductors and insulators : Definition or explanation, examples with photos, pictures...
Conductors and Insulators: Conductors/Insulators anchor chart:
4.- Changes in matter: Physical and chemical changes, explanation and pictures.
Matter Anchor Chart: Physical vs. Chemical Changes:

domingo, 21 de mayo de 2017

TRIVIAL QUESTIONS

Here you can read some examples of questions to prepare your game:
1.-What is an atom?

2.-What is the smallest particle of matter?

3.-Write the 3 states of matter.

4.-Complete these sentences:
........................is made of matter.
Matter can be natural or .................
All matter has a ....................and a ...................

5.-Finish these sentences:
Hard materials are dificult to............... or.........
Soft materials are easy to..............or............

A material that is difficult to break is ......... 
A material that is easy to break is................

6.-True or False:
a) Water is a thermal conductor .....
b) Molecules can move slowly or quickly...........
c) At low temperatures they move slowly........
d) At high temperatures they move very slowly.....
e) Thermal insulators can get very hot...........
f) Plastic is aThermal insulator...........
g) Materials allow energy to pass through them, are conductors.

 7.- Choose the correct answer:
a) Do 2 substances mixed together form a pure substances or a mixture? ..............
b) In a mixture you can see all the elements,  Is it homogeneous or heterogeneous?...............
c) A solution is a homogeneous or a heterogeneous mixture?............... 
d) The substance that dissolves,  is the solute or the solvent?...............
e) A pizza, is a homogeneous or heterogeneous mixture?...............
f) In hot chocolate, The milk is the solvent or the solute? .................
8).- Say physical or chemical change: 
a) When iron rusts it is ........................
b)When we cut paper it is a ................
c) Whe we  move a ball it is a ...............
d) When a banana rots it is a .....................
e) When milk ferments it is a ...............
9.- Write the definiton:
a) Physical change.

b) Chemical change.

c) Homogeneous mixture.

d) Heterogeneous mixture.

e) Matter


f)  Molecule.

g) Conductors

h) Insulators


10.- Choose a or b.
Insulators are..
a) Materials that conduct energy very well.
b) Materiasl that can´t conduct energy.




lunes, 15 de mayo de 2017



HOW MANY AND HOW MUCH VIDEO

HOW MANY AND HOW MUCH SONG



HOW MUCH AND HOW MANY: READ AND STUDY

Resultado de imagen de how much

How much



Much = se usa cuando hablamos de sustantivos incontables 

Uncountable nouns son los sustantivos que no puedes contar 
traffic,money ,furniture(mobiliario en general)


Ej: 

How much money are we talking about? 
¿Cuanto dinero estamos hablando? 

How much blood can I donate? 
¿Cuanto sangre puedo donar? 

How much furniture do you have?
¿Cuánto mobiliario tienes?
(Sería contable si te refirieras a un mueble en concreto por ejemplo:how many cupboards do you have? ¿Cuantos armarios tienes??

how much money do you need?
¿Cuánto dinero necesitas?
(Aquí dinero es como idea general. Sería contable si te refirieras a monedas "coins" o billetes "notes" por ejemplo:how many coins do you need?¿Cuantás monedas necesitas?




How many



Many = se usa cuando hablamos de sustantivos contables (coches, personas, frutas, animales). 

Countable Nouns son aquellas cosas que puedes contar:
•a dog: one dog, two dogs, three dogs, etc. (un perro: un perro, dos perros, tres perros, etc.)
•an apple: two apples, three apples, etc.


Ej: 
How many cars do you have? 
¿Cuantos coches tienes? 

How many animals did you see? 
¿Cuantos animales viste?

 How many people are there? 
¿Cuántas personas hay?

Resultado de imagen de how much

HOW MANY MONKEYS SONG





















viernes, 12 de mayo de 2017

Read, read, read

                                          Resultado de imagen de WEEKEND

Hi babies, weather is horrible... You can´t go to the park!!! 
Why don´t you read a bit in english, and learn interesting things?

Reading 1: Dolphins

Reading 2 : The Unuit

Reading 3: The first Hamburguer


And I´ve got some music for you as well:

EARTH SONG : MICHAEL JACKSON


DON´T WORRY, BE HAPPY



viernes, 5 de mayo de 2017

DÍA DE LA MADRE

            DOMINGO 7 DE MAYO, DÍA DE LA MADRE
Quiero felicitar a todas las familias, y desearles que pasen un buen día el domingo y felices celebraciones (comuniones, cumpleaños...)

 También quiero felicitar a mis alumnos, ya que han conseguido todos superar los objetivos de  la actividad del día de la madre:
.- Colaborar.
.- Ayudar a los demás,
.- Esforzarse.
.-Tener paciencia.
.- Ayudar a mantener la clase ordenada.
.- Compartir los materiales.
.- Usar los recursos correctamente...
Y por último creo que han disfrutado y han hecho los regalos con mucho amor.
Esperamos que os gusten. : )

                       HAVE A GREAT WEEKEND FAMILIES!
Resultado de imagen de FAMILY'S DAY MINIONS


               Resultado de imagen de FAMILY´S DAY