This weekend if you have some time and you do not know what to do, you can make a model of a cell.
Let´s make a model of a cell. Use the materials you have at home if you want : plates, shoes box, plasticine, marbles, old toys...
do not forget to label each part in the model or may be on a poster. Enjoy and learn!
The models in the video,are a bit more complicated, but they will give you some more ideas.
Video: how to make an animal cell model
Another video made with clay
Hi everybody! This blog is for you to learn and enjoy. Have a great time learning! Este es un blog educativo para ayudar a los alumnos y las familias. Vais a encontrar un poco de todo, juegos, videos.. ideas.. actividades de clase y recursos variados que podéis usar y aprovechar. Todo ello lo he ido recopilando a lo largo de los años y os lo comparto para que lo disfrutéis. Espero que os sea de utilidad.
miércoles, 30 de septiembre de 2015
lunes, 28 de septiembre de 2015
viernes, 25 de septiembre de 2015
English Homework
Hi everybody! Here you have the english homework!!
Copy and study activity 2
Copy and complete activity 3 in your notebooks.
Have a good weekend!
miércoles, 23 de septiembre de 2015
martes, 22 de septiembre de 2015
Natural Sciences
UNIT 1. THE ORGANISATION OF LIVING THINGS.
·
Identificar y describir la estructura y
características de los seres vivos.
·
Comprender y describir el ciclo de la vida de
los seres vivos.
·
Encontrar información sobre hechos o fenómenos
científicos relacionados con los seres vivos y hacer predicciones.
·
Describir las funciones de las células, los
tejidos y los órganos.
·
Utilizar métodos de observación e investigación
científicos.
·
Comunicarse en clase utilizando el lenguaje
adecuado.
·
Trabajar con los demás en tareas colaborativas.
·
Mostrar respeto por el trabajo del compañero.
·
Comunicar impresiones del trabajo propio y del de los demás.
1.2 . ESTRUCTURA DE LOS CONTENIDOS DE LA
UNIDAD
1. What do living things do?
2. What are living things made up of?
3. How are animals organised?
4. How are plants organised?
5. What systems do living things have?
6. Let’s work together!
7. Experiment time!
8. Let’s revise!
·
Living things: bacteria, biodiversity, cell, cell wall, environment,
fungus, interaction, species
·
Natural environment: carbon dioxide, gas, heat, light, microscopic,
oxygen,
·
Body functions: nutrient, nutrition, reproduction, senses
·
Plants: chlorophyll, chloroplasts, cytoplasm, membrane, multicellular, nucleus,
organelles, photosynthesis
·
Parts of plants: carbon dioxide, chlorophyll, leaf, minerals, oxygen, pollen, root
hairs, sap, soil, stem
·
Shapes: spherical, spiral, star
·
Anatomy: blood, blood vessel, cell, circulatory system, digestive, embryo, fibrous,
foetus, heart, lungs, lymph, male, muscle, muscular, nerve nervous, organ,
pump, red blood cell, reproductive cell, respiratory, skeletal, stomach,
tissue, valve